Návody

Karma

Karma
Obecné informace

Karma se trénuje u druida ve druhém městě.
 Na každou úroveň je potřeba vždy daný počet esencí daných následujícím levelem.
 Esence je možno odevzdávat v intervalech 6i hodin se 100% úspěšností.
 Při dokončení dalšího levelu (ihned po odevzdání první) je čekací doba 24 hodin.
 Esence lze dropnout kdekoliv s šancí úměrně levelu s porovnáním levelu monstra.
 Né však dříve než máte dostatečný level pro možné trénování karmy.
 Esence není možno skladovat, samy se po 24 hodinách rozpustí.
 S esencí nelze obchodovat, nelze ji vyhodit, někomu předat či umístit do skladu.
 Karma je rozdělena do 4 částí.
 Každá část se odlišuje bonusy za trénování, odevzdávanou esencí a levelem, kdy je možno karmu trénovat.


Základní výcvik karmy                                  

Trénink je možný od levelu 110.Úroveň    Počet    Bonus ZB
1    1    20
2    2    42
3    3    66
4    4    92
5    5    120
6    6    150
7    7    182
8    8    216
9    9    252
10    10    290
11    11    330
12    12    372
13    13    416
14    14    462
15    15    510
16    16    560
17    17    612
18    18    666
19    19    722

Výcvik Mistrů karmy

Trénink je možný od levelu 120
Je nutno si zvolit mezi možností štěstí a bohatství.Úroveň    Počet    Bonus ZB    Drop / Yang
M1    20    781    1
M2    21    843    1
M3    22    908    2
M4    23    976    2
M5    24    1047    3
M6    25    1121    3
M7    26    1198    4
M8    27    1278    4
M9    28    1361    5
M10    29    1447    6

Výcvik Velkých Mistrů karmy

Trénink je možný od lvl 130
Je nutno si zvolit mezi možností silou a odolností.
  Úroveň    Počet    Bonus ZB    Drop / Yang    Fyzický    Schopnosti
Útok / Obrana    Útok / Obrana
G1    30    1537    7    1    1
G2    31    1631    8    2    1
G3    32    1729    9    3    2
G4    33    1831    10    4    2
G5    34    1937    12    5    3
G6    35    2047    14    6    3
G7    36    2161    16    8    4
G8    37    2279    18    10    5
G9    38    2401    20    12    6
G10    39    2527    22    14    8

Výcvik Perfektních Mistrů karmy

Trénink je možný od lvl 140.
Je nutná pouze jedna unikátní esence .
Úroveň    Počet    Bonus ZB    Drop / Yang    Fyzický    Schopnosti
Útok / Obrana    Útok / Obrana
P    40    2700    25    17    10

Logo cechu není vidět?

Logo cechu není vidět?

Pokud chcete aby byla vidět loga cechu tak musíte udělat toto:


1.Mít vypnutý siNDiCATE
 2.Otevřít si umístění složky siNDiCATE
 3.Otevřít ve složce siNDiCATE složku mark
 4.Smazat ze složky mark všechny soubory
 Jinak cesta většinou bývá C:/Sindicate/mark
 5.Po té co toto provedete stačí spustit hru a hrát.

Mapa zaniklé země

Ďáblova rokle

Ďáblova rokle se nachází v ohnivé zemi nedaleko teleportéra. Hlídač rokle vás dovnitř nevpustí, pokud nesplníte podmínky uvedené nahoře. - rokle má 18 pater - při sestupu musíte plnit úkoly (nejsou nikde ve hře uvedený!) - na každém patře se nachází Ďábelský kámen.

Dolu - po splnění úkolu stisknete Dolu, a tím sestoupíte na další patro
    Zámek - na některých patrech musíte zámek odemknout s taveninou více níž
    3xIL - po stisknutí vás teleportuje ven před rokli

 

Úkol pro sestup z 0. patra na 1. patro:
 - patro chrání: Ďáblovy vrhači, Ďáblové kamenné opice, Ďáblové chodící opice a Ďáblovy opičí lordi
 - v patře z mobu padá: Byliny, Ďábelské klíče, Krvavé pokladnice
 1. Musíte rozbít Meteor Naivity level 95
 2. Odemknout zámek na Ďábelském kameni s Dřevem (máte nato 5 minut po rozbití meteoru)
 - zámek odemknete stisknutím tlačítka Zámek
 3. Stisknout na Ďábelském kameni tlačítko Dolu

Úkol pro sestup z 1. patra na 2. patro:
 - patro chrání: Ďáblovy skály, Ďáblovy kamenožrouti, Ďáblovy golemové
 - v patře z mobu padá: Byliny, Ďábelské klíče, Krvavé pokladnice, Helmy (level 65)
 1. Zatím nezjištěno
 2. Zatím nezjištěno
 3. Stisknout tlačítko Dolu na Ďábelském kameni

   Úkol pro sestup z 2. patra na 3. patro:
 - patro chrání: Ďáblovy Žlabousi, Ďáblovy Žabáci, Ďáblovy Duchové, Ďáblovy kamenožrouti, Ďáblovy Vojouši, Ďáblovy vojáci, Ďáblovy skály, Ďáblovy zloduši, Ďáblovy vrhači, Ďáblovy generálové,
 - v patře z mobu padá: Byliny, Ďábelské klíče, Krvavé pokladnice
 1. Zatím nezjištěno
 2. Rozbít Meteory Beznaděje level 100
 3. Stisknout tlačítko Dolu

   Úkol pro sestup z 3. patra na 4. patro:
 - v tomhle patře nejsou moby
 1. Najít cestu přes labyrint (bludiště)
 - v patře jsou 2 Ďábelské kameny
 - pokud přijdete k jednomu z kamenů, stisknete tlačítko dolů a teleportuje vás to na spavn na mapě, musíte přijít k druhému kamenu
 2. Když budete u ďábelského kamenu stiskněte tlačítko Dolu a dostanete se na 4. patro
 Cesta ke kamenům: Později dopním

   Úkol pro sestup z 4. patra na 5. patro:
 - patro chrání: Ďáblovy lukostřelci, Ďáblovy lučištnice, Ďáblovy škorpióni, Ďáblovy šípometi
 - moby v tomhle patře se objeví až po zabití bosse Ďáblův rytíř
 - bosse chrání Ďáblova Falešnice level 100 (4. stupeň)
 - v patře z mobu padá: Byliny, Ďábelské klíče, Krvavé pokladnice
 1. Zabít Ďáblova rytíře level 100
 - padá z něj Truhla Ďáblova rytíře
 2. Stisknout tlačítko Dolu

   Úkol pro sestup z 5. patra na 6. patro:
 - nejsou tady žádní moby
 - v 5. patře se nachází: Obchodnice (3x vyšší ceny jako ve městě)
                                Kovář (jako ve Věži démonů (typ kováře je náhodný))
                                Ďábelský kámen
 1. Stisknout tlačítko Dolu

   Úkol pro sestup z 6. patra na 7. patro:
 - patro chrání: Ďáblovy oči, Ďáblovy bandity, Ďáblovy škorpióni, Ďáblovy štíři, Ďáblovy mutanti, Ďáblovy pavouci, Ďáblovy pavoučci
 - v patře z mobu padá: Byliny, Ďábelské klíče, Krvavé pokladnice+, Elixíry S
 1. Zabíjet moby kým se nezjeví boss Ďáblova kouzelnice level 105
 - chrání ji Ďáblovy Falešnice level 100 (4. stupeň)
 2. Zatím nezjištěno

Dračí slůj

Sluj Temného draka je nyní otevřena, horníci se konečně dokázali prokopat skrz tvrdou horninu a otevřít tak cestu až k drakovi. Bohužel horníci byli zabiti králem Azachielem a jeho přisluhovači a cesta do sluje byla zakleta.

Na zlomení kletby budete potřebovat skupinu mocných bojovníků všech povolání.

Do sluje se dostanete přes Kouzelný důl. V cestě vám však stojí 7 magických bran. K otevření potřebujete získat klíč od každé brány. Tyhle klíče sou uvnitř pilířů z magického kamene.


 Pilíř dokáže zničit pouze mistr umění, vůči kterému pilíř není odolný. Když se pilíř pokusí zničit někdo jiný, pilíř ho hned zabije.

Po dlouhém mučení přisluhovačů krále Azachiela, získali bojovníci překlad jmen pilířů.

Pilíř Gibon                                                                                                                       
 - síla pěsti
 -Zničit ho dokáže jen válečník, mistr v tělesném boji.

Pilíř Sogdo
 - znamená rychlý jako stín
Pouze ninja pro boj z blízka udeří dřív než pilíř.                    

Pilíř Doum
 - pomocná ruka
Tenhle pilíř zničí jen dračí moc šamana.                                                                                         

Pilíř Masul
 - čistá magie
-Černá magie surů lehce rozdrtí tenhle kámen.

Pilíř Geoli
 - širá dálka
-Z bezpečné dálky ho může zničit jen ninja s kouzelným lukem.                                                                                                                                                          

Pilíř Gundae
 - síla obou rukou
-Jen válečník, mistr mentálního boje zná tajemství tohohle pilíře.                                      

Pilíř Gongpo
 - strach z neznámého
-Při tomhle pilíři padlo mnoho silných bojovníků, protože ho chrání ještě 2 anti pilíře které usmrtí všechny ještě dřív, než se přiblíží. Jen bílá magie surů téhle síle dokáže odolat.



Když rozbijete pilíř, vypadne z něj na zem Klíč   a yangy.                                                   

   Klíč z konkrétního pilíře se dá použít pouze na otevření brány se stejným jménem.
 - např. Klíč gibon otevře jen Bránu gibon
 - musíte si pospíšit, protože klíč má čas 4 minuty

   Zde je mapa na které sou vyznačeny všechny pilíře, brány i Dračí kámen.

   Když otevřete všechny brány, dostanete se k Dračímu kamenu.

Ten vás teleportuje do sály kde čeká samotný.

Bonusy 1.č

Bonusy ve výbavě na siNDiCATE, část I. - Základní informace
Co jsou?
Každá postava ve hře Metin 2 má možnost oblékat 8 unikátních částí výbavy. Jedná se o zbraň, přilbu, brnění, štít, boty, náramek, náhrdelník a náušnice. Každý z těchto předmětů má vlastní velice specifické vrozené vlastnosti, které závisí na tom, jaký typ postava používá. Například u náramku od Lv. 54 jsou to "Rychlost útoku +10%" a "Šance na kritický zásah +10%". Kromě těchto bonusů má hráč možnost vložit do předmětu dalších 7 bonusů.

Jaké jsou druhy bonusů?
Těchto 7 bonusů se dále dělí do 2 hlavních skupin. V první z nich bonusy, kterým budeme pro přehlednost říkat unikátní, nicméně mezi hráči se mluví jednoduše o "bonusech". Je to zpravidla prvních 5 bonusů v předmětu a vyznačují se tím, že mohou nabývat u stejných vlastností různých hodnot. Například bonus "Silný proti zvířatům" může nabývat hodnot 2, 4, 6, 10, nebo 20%. Zvláštností této skupiny je, že každý typ předmětu (náramek, náhrdelník, zbraň, ...) má přesně definované, jaké unikátní bonusy může obsahovat. Například bonus "Max. ZB" je snadné natočit do bot, ale do náušnic jej nikdy nedostanete. Podrobněji se o tom rozepíši později.
Druhou velkou skupinou jsou PVP bonusy. Jsou to zpravidla poslední 2 bonusy v předmětu a jejich hlavní výhodou je, že každý typ bonusu má pouze jednu možnou hodnotu. Celkově se jedná o 20 bonusů zaměřených jak na souboj hráče proti hráči, tak na jeho boj proti příšerám. Tyto bonusy jsou nezávislé na typu předmětu, ve všech osmi částech výbavy tedy mohou být stejné.
Pokud předmět obsahuje méně, než 7 bonusů, lze od sebe unikátní a PvP rozlišit podle barvy písma, ta je u PvP bonusů světlejší a zářivější.

Unikátní bonusy. Co je potřeba?
První 4 z těchto unikátních bonusů se přidávají předmětem Zesílit předmět. Poslední, pátý unikátní bonus vložíte předmětem Mramor požehnaní. Je pravděpodobné, že se Vám první vložené bonusy nebudou zamlouvat, proto je vhodné použít předmět Začarovat předmět, která vymění všech 5 bonusů v předmětu za jiné. Až na výjimky nemůže předmět obsahovat 2 a vícekrát stejný typ unikátního bonusu, ani bonus, který už má daný předmět mezi trvalými vlastnostmi.
 Zesílit předmět - „Přidá jednomu z tvých předmětů bonus, pokud ještě žádný neměl.“
Slouží k přidání jednoho z prvních 4 unikátních bonusů. Šance na přidání se pohybuje okolo 75%, ne zřídkakdy Vám tedy nějaký může selhat. Lze jej koupit v obchůdku u skladníka za 2.000.000 Yang, vzácně může také padnout z příšery a poměrně často ze všech meteorů v bažině (Swamp). Jeho cena v Item Shopu je 30 SD.
 Mramor požehnání - „Legendární požehnaná koule. Když má předmět 4 atributy, přidá k nim ještě jeden další“
Slouží k přidání posledního (pátého) unikátního bonusu. Šance na úspěch je zde velice nízká, okolo 30%, takže je potřeba počítat s vyšší spotřebou. Tento předmět jako jediný není k dostání u skladníka, můžete ho vzácně získat ze všech příšer a také z meteorů v bažině (Swamp). Další možností je Item Shop, předmět zde lze pořídit za 30 SD.
 Zvláštností a zároveň nevýhodou je, že Mramor požehnání nelze vložit do vlastního stánku, proto může být někdy těžké jej sehnat, pokud zrovna někdo neprodává v chatu.
 Začarovat předmět - „Odebere unikátní bonusy a přidá nové“
Slouží ke změně bonusů, získaných pomocí 2 výše zmiňovaných předmětů. Funguje tak, že postupně náhodně změní každý jednotlivý bonus na předmětu, na který ho použijete (tomuto procesu se mezi hráči říká protočení). Nemusíte se tedy bát, že byste o nějaké bonusy přišli, jak by mohl naznačovat jeho popis. Změna bonusů nemůže selhat, kamenem úrazu je fakt, že ani po protočení bonusů nemusíte být s těmi novými spokojeni, proto je někdy potřeba mnoho těchto předmětů pro dosažení kýženého výsledku (šance se liší podle typu předmětu). Cena u skladníka je 1.000.000 Yang a stejně jako ostatní předměty lze i tento poměrně vzácně získat dropem z nestvůr a také z meteorů ve Swampu (bažině). V Item Shopu stojí 10 SD.

Možné bonusy a jejich maximální hodnoty pro jednotlivé typy výbavy:
 Boty (celkem 18 typů unikátních bonusů):
Útočné:
Magická hodnota útoku +15.
Obranné:
Magická obrana +15;
Obrana +15 (  kromě bot od Lv. 59 a 80);
Obrana dýkou 15%;
Obrana mečem 15%;
Obrana obouručním mečem 15%;
Obrana vějířem 15%;
Obrana zvonem 15%;
Odolnost proti šípům 15% (  kromě bot od Lv. 29 a 65).
Ostatní:
10% šance na kritický zásah;
15% šance vyhnout se šípům (  kromě bot Lv. 51 a 70);
20% šance na bonus BZK (  kromě bot Lv. 43 a 80);
20% šance pustit dvojnásobek Yangů;
Max. MB +2000;
Max. ZB +2000;
Rychlost útoku +8%;
Šance na bezvědomí: 8%;
Šance na zpomalení 8%.

 Brnění (celkem 17 typů unikátních bonusů):
Útočné:
Hodnota útoku +50.
Obranné:
Obrana dýkou 15%;
Obrana mečem 15%;
Obrana obouručním mečem 15%;
Obrana vějířem 15%;
Obrana zvonem 15%;
Odolnost proti blesku 15%;
Odolnost proti magii 15% (  kromě brnění od Lv. 66-70*);
Odolnost proti ohni 15%;
Odolnost proti šípům 15%;
Odolnost proti větru 15%.
Ostatní:
10% šance odrazit přímý tělesný útok;
Max. MB +2000;
Max. ZB +2000 (  kromě brnění od Lv. 95-105);
Poškození 10% je absorbováno MB;
Poškození 10% je absorbováno ZB;
Rychlost kouzla +20%.
* Bonus Odolnost proti magii do tohoto brnění nelze natočit, ale je možné ho získat rozbitím Vodního brnění +0 přes pergamen.

 Náhrdelníky (celkem 17 typů unikátních bonusů):
Obranné:
Obrana dýkou 15%;
Obrana mečem 15%;
Obrana obouručním mečem 15%;
Obrana vějířem 15%;
Obrana zvonem 15%;
Odolnost proti šípům 15% (  kromě zlatého náhrdelníku).
Ostatní:
10% šance na kritický zásah;
10% šance na pronikavý zásah (  kromě (zdobeného) nebeského náhrdelníku);
10% šance převzít soupeřovy MB;
20% šance na bonus BZK;
20% šance pustit dvojnásobek Yangů;
Max. MB +2000;
Max. ZB +2000;
Obnovení MB +30% (  kromě (zdobeného) křišťálového náhrdelníku);
Obnovení ZB +30% (  kromě (zdobeného) ametystového náhrdelníku);
Poškození 10% je absorbováno MB;
Šance na bezvědomí: 8%.

 Náramky (celkem 16 typů unikátních bonusů):
Útočné:
Silný proti ďáblu +20%;
Silný proti ezoterikům +20%;
Silný proti lidem +10%;
Silný proti neusmrceným +20%;
Silný proti orkům +20%;
Silný proti zvířatům +20%.
Obranné:
Odolnost proti blesku 15%;
Odolnost proti magii 15%;
Odolnost proti ohni 15%;
Odolnost proti větru 15%.
Ostatní:
10% šance na pronikavý zásah;
10% šance převzít soupeřovy MB;
20% šance, nechat dvojnásobně spadnout předměty;
Max. MB +2000 (  perlového a (zdobeného) měděného náramku);
Max. ZB +2000 (  bílozlatého a (zdobeného) stříbrného náramku);
Poškození 10% je absorbováno ZB (  kromě zdobeného bílozlatého náramku).

 Náušnice (celkem 16 typů unikátních bonusů):
Útočné:
Silný proti ďáblu +20%;
Silný proti ezoterikům +20%;
Silný proti lidem +10%;
Silný proti neusmrceným +20%;
Silný proti orkům +20%;
Silný proti zvířatům +20%.
Obranné:
Obrana dýkou 15%;
Obrana mečem 15%;
Obrana obouručním mečem 15%;
Obrana vějířem 15%;
Obrana zvonem 15%;
Odolnost proti šípům 15%.
Ostatní:
10% šance převzít soupeřovy MB;
20% šance, nechat dvojnásobně spadnout předměty;
Odolnost vůči jedu 5%;
Rychlost pohybu 20%.

 Přilby (celkem 19 typů unikátních bonusů):
Útočné:
Magická hodnota útoku +15;
Silný proti ďáblu +20%;
Silný proti ezoterikům +20%;
Silný proti lidem +10%;
Silný proti neusmrceným +20%;
Silný proti orkům +20%;
Silný proti zvířatům +20%.
Obranné:
Magická obrana +15;
Obrana +15;
Odolnost proti blesku 15%;
Odolnost proti magii 15%;
Odolnost proti ohni 15%;
Odolnost proti větru 15%.
Ostatní:
15% šance vyhnout se šípům;
Obnova MB +30%;
Obnova ZB +30%;
Poškození 10% je absorbováno MB;
Rychlost útoku +8%;
Šance na otrávení: 8%.

 Štíty (celkem 16 typů unikátních bonusů):
Útočné:
Silný proti ďáblu +20%;
Silný proti ezoterikům +20%;
Silný proti lidem +10%;
Silný proti neusmrceným +20%;
Silný proti orkům +20%;
Silný proti zvířatům +20%.
Obranné:
Ochrana proti bezvědomí;
Ochrana proti zpomalení;
Šance odvrátit tělesný útok +15% (  kromě štítu Lv. 81).
Ostatní:
15% Šance odrazit přímý tělesný útok (  kromě štítu Lv. 81);
20% šance na bonus BZK;
20% šance pustit dvojnásobek Yangů;
Inteligence +12;
Pohyblivost +12;
Síla +12;
Životní energie +12.

 Zbraně (celkem 21 typů unikátních bonusů):
Útočné:
Magická hodnota útoku +15;
Poškození schopností ±25% (  pouze u zbraní Lv. 30, 57, 75 a 100-108);
Průměrná škoda ±56% (  pouze u zbraní Lv. 30, 57, 75 a 100-108);
Silný proti ďáblu +20%;
Silný proti ezoterikům +20%;
Silný proti lidem +10% (  pouze zbraně, které nemají tento bonus vrozený*);
Silný proti neusmrceným +20%;
Silný proti orkům +20%;
Silný proti zvířatům +20%.
Obranné:
Magická obrana +15;
Obrana +15.
Ostatní:
10% šance na kritický zásah;
10% šance na pronikavý zásah;
Inteligence +12;
Pohyblivost +12;
Rychlost kouzla +20% (  kromě vějíře Lv. 70);
Síla +12;
Šance na bezvědomí: 8%;
Šance na otrávení: 8%;
Šance na zpomalení 8%;
Životní energie +12.
* I do zbraní Lv. 80 a 90 s vrozeným bonusem Silný proti lidem lze tento bonus dostat, stačí jej natočit do zbraně Lv. 65 a poté tuto zbraň upgradovat.

PvP bonusy. Jak je získat?
Protože se jedná o jiné bonusy, nakládá se s nimi také pomocí speciálních předmětů. K přidání PvP bonusu slouží Uhranutá věc, s tím, že maximálně může mít předmět 2 PvP bonusy. Ke změně PvP bonusů Požehnaná věc. Stejně jako u unikátních bonusů, ani zde nemohou být 2 stejné PvP bonusy, avšak na trvalé vlastnosti předmětů se nehledí (takže např. Ebenové náušnice, které mají Max. ZB jako vrozený bonus, mohou mít Max. ZB i v PvP bonusech).
 Uhranutá věc - „Přidá speciální PVP bonus na jeden z tvých předmětů“
Slouží k přidání jednoho ze dvou možných unikátních bonusů. Tento předmět tedy nikdy neselže. Je možné jej koupit v obchůdku u skladníka za 4.000.000 Yang, vzácně může také padnout z příšer a všech meteorů v bažině (Swamp). Cena v Item Shopu je 45 SD.

 Požehnaná věc - „Odstraní PVP bonusy z jednoho z tvých předmětů a přidá nové“
Předmět, sloužící ke změně PvP bonusů v předmětu. Stejně jako Začarovaný předmět bonusy pouze vymění, takže se není potřeba obávat např. snížení počtu PvP bonusů. Tyto PvP bonusy jsou nezávislé na těch unikátních, stejně tak jejich hodnota se výrazně liší. Cena u skladníka je 2.000.000 Yang a stejně jako předešlé předměty je možné požehnanou věc získat z příšer a poměrně často padá také z meteorů v Bažině (Swamp). V Item Shopu jej lze pořídit za 20 SD.

Seznam PvP bonusů:
Rychlost pohybu +12%;
Max MB +1000;
Max ZB +750;
Silný proti příšerám +10%;
Šance na obranu proti útokům válečníků 10%;
Šance na obranu proti útokům surů 10%;
Šance na obranu proti útokům ninjů 10%;
Šance na obranu proti útokům šamanů 10%;
Silný proti válečníkům 10%;
Silný proti surům 10%;
Silný proti ninjům 10%;
Silný proti šamanům 10%;
Hodnota útoku +75;
Rychlost útoku +5%;
8% šance na kritický zásah;
8% šance na pronikavý zásah;
Životní energie +8;
Inteligence +8;
Síla +8;
Pohyblivost +8.

Pro případ, že předmět obsahuje 2 PvP bonusy pak platí:
Šance na natočení 1 libovolného PvP bonusu je 1:10
Šance pro natočení přesné kombinace dvou libovolných PvP bonusů je 1:190
Šance na natočení 2 libovolných PvP obran, je přibližně 1:16
Šance na natočení 2 PvP obran s tím, že jedna je předem daná, je přibližně 1:63
Pokud dané číslo vynásobíte dvěma miliony (cena za požehnanou věc), zjistíte tak, kolik yangů byste měli průměrně spotřebovat na takové točení.

Způsob počítání s bonusy:
Je důležité alespoň zhruba vědět, jakého výsledku dosáhneme kombinací dvou a více bonusů. Většinou je totiž nelze jednoduše sečíst, mechanismus hry tak nefunguje!
Všechny výpočty v Metinu fungují na tzv. řetězovém principu s tím, že jako první proběhnou výpočty u útočníka (hodnota útoku / mag. hodnota útoku, bonusy silný proti, biologické výhody), následně pak u obránce (hodnota vyhnutí, odolnost proti poškození schopností, obrany proti zbrani a charu, odečtení obrany) a na závěr se započítá průměrná škoda (příp. poškození schopností) útočníka. Tento princip naznačuje jeden zásadní fakt, a to ten, že obranné bonusy ve stejné hodnotě vždy svým "efektem" předčí bonusy útočné, protože se počítají jako procentuální srážka z vyššího základu. Zjednodušeně řečeno, 10% silný proti válečníkům bude mít menší efekt, než 10% obrana proti útokům válečníků.

Uvedeme si příklad: Ninja Vám černolistými dýkami s poškozením schopností 17% bere jedovatým oblakem (mag. útok) 5000 ZB, nasadíte si Tygří štít+9 (20% obrana proti ninjům). Za předpokladu, že žádný z vás nemá další obranné ani útočné bonusy, se jeho škoda se sníží na 5000 x 0,8 = 4000. Poté se ninja rozhodne, že si vezme tytéž dýky, ale s kamenem +4 na Vás (+25%). Výsledná škoda bude 5000 x 0,8 x 1,25 = 5000. Všimněte si, že přes, použití kamene s vyšší procentní hodnotou (25% v dýce proti 20% ve štítu), Vám bude ninja ve výsledku způsobovat stejné poškození, jako by jste na sebe žádný bonus neměli. Trošku jiná situace by byla u fyzického útoku, kde je potřeba ještě před samotným násobením, nebo dělením škody odečíst obranu soupeře (to laicky řečeno otupí obranné bonusy tak, že jsou méně účinné, než proti magii).
 Při podobných výpočtech také nezapomínejte započítat odměny za biologické úkoly.

Tím se dostáváme ke kombinaci stejných bonusů, které je až na výjimky vždy potřeba mezi sebou násobit, nikoli sčítat. Jestliže máme útok 1000 a 2x 20% bonus proti nepříteli, bude náš celkový útok roven 1000 x 1,2 x 1,2 = 1440, což je o 44% více. Stejně tak, pokud na nás někdo útočí fyzickou silou 2000 a máme 3 krát 15% proti jeho zbrani bude celkové poškození sníženo na 2000 x 0,85 x 0,85 x 0,85 = 1228, což je mimochodem o 38,6% méně (přitom součet obran je 45%).
Logicky pak vyplývá, že nepatrně většího zvýšení škody dosáhneme dvěma 10% bonusy (1,1 x 1,1 = 1,21), nežli jedním 20%, u obran přesně naopak.

To by myslím k teorii bonusů stačilo, pokud si myslíte, že je potřeba cokoliv dodat, napište mi  .

Pokračování: II. část návodu - Popis bonusů

Bonusy 2.č

Bonusy ve výbavě na siNDiCATE, část II. - Seznam bonusů
Seznam a popis bonusů:
---------------------------------------------------------------------------------------------
Použité termíny:
PvP = Hráč proti hráči (příp. hráčům);
PvM = Hráč proti příšerám;
Tělesný útok = sečný útok zbraní, tzv. "Sek";
Fyzická kouzla = Všechna útočná kouzla obou válečníků a dálkového ninji. Dále jsou to kouzla Léčka, Bleskový útok a Víření kordů u ninji na blízko a také Rána prstem a Dračí vír u zbraňového sury. Obranou proti nim jsou bonusy typu "Obrana ..." a jsou samozřejmě snižována i obranou postavy;
Magická kouzla = Všechna útočná kouzla BM sury a obou šamanů a také Jedovatý oblak ninji na blízko. Obranou proti nim je bonus Odolnost proti magii.
Schopnosti = Všechna podpůrná kouzla hráče. Dělí se na:
Samobuffy, to jsou schopnosti nepřenositelné - Silné tělo, Aura meče, Bojové zuření, Začarovaná čepel, Začarované brnění, Strach, Temná ochrana, Zamaskování a Našlapování polehoučku;
Buffy, které kromě hráče samotného mohou být přeneseny i na jeho spolubojovníky. Jedná se o: Pomoc draka, Požehnání, Zrcadlit, Běžet, Útok+ a Ošetřit.
10 + 25 = 35 = Názorný příklad vč. výpočtu
---------------------------------------------------------------------------------------------
 Jsou uváděny vždy jen maximální možné hodnoty unikátních bonusů. Existují následující číselné řady:
1, 2, 3, 4, 5;
1, 2, 3, 5, 8;
1, 2, 3, 5, 10;
2, 4, 6, 8, 12;
2, 4, 6, 10, 15;
2, 4, 6, 10, 20;
6, 12, 20, 30;
5, 10, 15, 30, 50;
500, 1000, 1500, 2000.
Správnou číselnou řadu zjistíte vždy podle poslední (maximální) hodnoty bonusu.
 U předmětů, jejichž level použití, nebo vrozené vlastnosti se mění s "+" je vždy uvedena hodnota pro "+9".
 Jednotlivé hodnoty u kouzel a schopností jsou vždy uváděny pro úroveň P.
---------------------------------------------------------------------------------------------
 Útočné:
Hodnota útoku je bonus, který zvyšuje fyzickou hodnotu útoku postavy. Nepřímo se tak zvyšuje síla tělesného útoku (tzv. seku) a také síla všech fyzických kouzel.
 Hodnotu útoku lze také zvýšit statusy SIL a POH.
Rovnocenné bonusy:
Vrozené v následujících předmětech:
Všechny zbraně;
Ametystové náušnice Lv. 50 (+10);
Zdobené ametystové náušnice Lv. 110 (+25).
 Zelenkavý elixír (L) (+200);
 Náušnice z tygřích kostí (+200);
 Aura meče, schopnost tělesného válečníka;
 Začarovaná čepel, schopnost zbraňového sury;
 Útok+, schopnost šamana léčitele;
Vedení, vlastnost Určit útočníka (+85);
Korespondující PvP bonus: Hodnota útoku +75.
Jako unikátní bonus lze osadit do: Brnění +50.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Magická hodnota útoku je bonus, který zvyšuje status Útok magií postavy. Nepřímo se tak zvyšuje síla všech magických kouzel a také množství vyléčeného ZB u schopnosti Ošetřit (šaman léčitel).
 Magickou hodnotu útoku lze zvyšovat statusem INT.
 U některých zbraní není magická hodnota útoku zobrazena, to ovšem nutně neznamená, že jí zbraň má nulovou. Například Jedovatý meč +9 má magickou hodnotu útoku 127. Naopak třeba Korálový meč má magickou hodnotu útoku 0. Lze to jednoduše zjistit ve statusech postavy (ve hře stiskněte klávesu "C"), zbraň s magickou hodnotou útoku se po nasazená projeví zvýšením čísla u kolonky "Útok magií".
Rovnocennými bonusy jsou vrozené bonusy ve většině zbraní.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Bot +15;
Přilby +15;
Zbraně +15.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Poškození schopností je bonus, který zvyšuje poškození kouzlem nepříteli o přesně dané procento. Ovlivňuje poškození jak magickými, tak fyzickými kouzly. Je vždy posledním prvkem ve výpočtu. Při vysokém poškození schopností je většinou velice nízká průměrná škoda a naopak, nemusí to ale být pravidlem.
 Nejvyšší známé poškození schopností na siNDiCATE je 25%.
 I přesto, že se u zbraní jedná o unikátní bonus, nelze jej odstranit točením, je v těchto předmětech napevno uchycen, lze pouze změnit jeho hodnotu. V ojedinělých případech, kdy se jeho hodnota přiblíží nule, ze zbraně může zmizet a nahradit ho jiný náhodný bonus, při novém točení se ale opět objeví.
 Celkové poškození schopností je rovno součtu všech těchto bonusů.
Rovnocenné bonusy:
 Černý elixír (L) (25%);
 Náramek z tygřích kostí (30%);
Vrozené u všech Zdobených náramků Lv. 110 (9%,  chybně uvedeno 6%).
Jako unikátní bonus se vyskytuje u: zbraní Lv. 30, 57, 75 a 108.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Průměrná škoda je bonus, který zvyšuje Vaše přímé tělesné poškození nepříteli o přesně dané procento. Je vždy posledním prvkem ve výpočtu. Při vysoké průměrné škodě je většinou nízké poškození schopností a naopak, nemusí to ale být pravidlem.
 Nejvyšší známá průměrná škoda na siNDiCATE je 56%.
 I přesto, že se u zbraní jedná o unikátní bonus, nelze jej odstranit točením, je v těchto předmětech napevno uchycen, lze pouze změnit jeho hodnotu. V ojedinělých případech, kdy se jeho hodnota přiblíží nule, ze zbraně může zmizet a nahradit ho jiný náhodný bonus, při novém točení se ale opět objeví.
Rovnocenný bonus obsahují všechny Zdobené náhrdelníky (10%), celková průměrná škoda je poté rovna součtu.
Jako unikátní bonus se vyskytuje u: zbraní Lv. 30, 57, 75 a 108.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Silný proti (ezoterikům, orkům, neusmrceným, ďáblu, zvířatům) je bonus zvyšující veškeré Vaše útoky proti jednotlivým třídám příšer.
 Tento bonus má vliv jak na škodu přímou tělesnou, tak na poškození kouzly, ať už jsou fyzická, nebo magická.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Náramku 20%;
Náušnic 20%;
Přilby 20%;
Štítu 20%;
Zbraně 20%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Silný proti lidem je bonus zvyšující veškeré Vaše útoky proti všem hráčským postavám. Účinkuje také na některé druhy mobů (např. liliputé ve Swampu).
 Tento bonus má vliv jak na škodu přímou tělesnou, tak na poškození kouzly, ať už jsou fyzická, nebo magická.
Rovnocenné bonusy:
Vrozené v následujících předmětech:
Zbraně Lv. 89 (15%);
Zbraně Lv. 95 (25%);
Zbraně Lv. 108 (20%);
Čepel na pololidi Lv. 70 (15%).
Odměna za dokončení biologického úkolu Lv. 90 (10%).
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Náramku 10%;
Náušnic 10%;
Přilby 10%;
Štítu 10%;
Zbraně 10% (kromě zbraní s tímto vrozeným bonusem).
---------------------------------------------------------------------------------------------
Silný proti příšerám je bonus zvyšující veškeré Vaše útoky (tělesné, magické i fyzické) proti všem příšerám a meteorům.
 Tento bonus má vliv jak na škodu přímou tělesnou, tak na poškození kouzly, ať už jsou fyzická, nebo magická.
 Podobně pojmenovaný bonus obsahuje předmět Siamské dýky Lv. 70 (25%). Tento bonus není funkční!
Rovnocenné bonusy:
Vrozené v následujících předmětech:
Zdobené dřevěné, měděné, stříbrné a zlaté náušnice (13%);
Ostatní zdobené náušnice (8%).
 Kámen nestvůr +6 (15%);
Vrozený bonus přilby Lv. 65 (10%);
Biologický úkol Lv. 95 (10%).
Korespondující PvP bonus: Silný proti příšerám +10%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Silný proti válečníkům (surům, ninjům, šamanům) je bonus zvyšující veškeré Vaše útoky proti hráčům daného typu.
 Tento bonus má vliv jak na škodu přímou tělesnou, tak na poškození kouzly, ať už jsou fyzická, nebo magická.
Rovnocenné bonusy:
 Kámen proti válečníkům +6 (+35%);
 Kámen proti surům +6 (+35%);
 Kámen proti ninjům +6 (+35%);
 Kámen proti šamanům +6 (+35%).
Korespondující PvP bonus: Silný proti válečníkům +10% (surům, ninjům, šamanům).
---------------------------------------------------------------------------------------------
 Obranné:
Magická obrana je bonus, který v současné době nemá žádný efekt, pouze zvyšuje (nefunkční) položku "Magická obrana" ve statusech postavy.
 Magická kouzla se v případě průniku vztahují na obranu klasickou (ne magickou!).
Rovnocenný bonus má jako vrozenou vlastnost Vodní brnění Lv. 89 (+20).
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Bot +15;
Přilby +15;
Zbraně +15.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Obrana je bonus, který snižuje veškeré tělesné a fyzické poškození od soupeřů.
 Se zvyšující se obranou stoupá velikost průniku, proto je třeba nalézt vhodný kompromis podle situace.
Rovnocenné bonusy:
Vrozené bonusy ve všech brněních, botách, přilbách a štítech;
Déle jako vrozené druhé bonusy v předmětech:
Boty ohnivého ptáka Lv. 59 (+10);
Boty nefritového ptáka Lv. 80 (+15);
Vodní brnění Lv. 89 (+20).
 Kámen ochrany +6 (+100);
 Bílý elixír (L) (+300);
 Náušnice z dračích kostí (+300);
 Silné tělo, schopnost mentálního válečníka;
 Začarované brnění, schopnost zbraňového sury;
 Temná Ochrana, schopnost BM sury;
Vedení, vlastnost Určit obránce (+42).
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Bot +15 (kromě bot Lv. 59 a 80);
Přilby +15;
Zbraně +15.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Obrana dýkou je bonus, který snižuje poškození od ninji, útočícího dýkou. Jedná se jak o poškození tělesným útokem, tak kouzly léčka, bleskový útok a víření kordů.
 Pozor! Nesnižuje poškození kouzlem Jedovatý oblak, ani žádným kouzlem ninji dálkového.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Brnění 15%;
Bot 15%;
Náhrdelníku 15%;
Náušnic 15%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Obrana mečem je bonus, který snižuje poškození od obou válečníků, pokud útočí jednoruční zbraní (jak seky, tak poškození kouzlem). Dále snižuje poškození kouzly Dračí vír a Rána prstem u zbraňového sury a tělesné poškození od obou surů.
 Pozor! Nesnižuje poškození kouzly od BM sury, ani poškození kouzlem Zrušit kouzlo u zbraňového sury.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Brnění 15%;
Bot 15%;
Náhrdelníku 15%;
Náušnic 15%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Obrana obouručním mečem je bonus, který snižuje poškození od všech válečníků, útočících obouruční zbraní. Snižuje jak poškození tělesným útokem, tak poškození kouzlem.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Brnění 15%;
Bot 15%;
Náhrdelníku 15%;
Náušnic 15%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Obrana vějířem snižuje poškození tělesným útokem od jakéhokoli šamana, útočícího vějířem.
 Pozor! Nesnižuje poškození kouzlem!
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Brnění 15%;
Bot 15%;
Náhrdelníku 15%;
Náušnic 15%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Obrana zvonem snižuje poškození tělesným útokem od jakéhokoli šamana, útočícího zvonem.
 Pozor! Nesnižuje poškození kouzlem!
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Brnění 15%;
Bot 15%;
Náhrdelníku 15%;
Náušnic 15%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Odolnost proti blesku je v současnosti nefunkční bonus!
Rovnocenné bonusy jako vrozené vlastnosti předmětů:
Dřevěné boty Lv. 17 (10%);
Měděný náhrdelník Lv. 8 (10%);
Zdobený měděný náhrdelník Lv. 110 (20%).
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Brnění 15%;
Náramku 15%;
Přilby 15%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Odolnost proti jedu je bonus, který snižuje poškození způsobené otravou od protivníka.
 Bonus nesnižuje šanci na otrávení od protivníka.
Rovnocenné bonusy:
Vrozené vlastnosti následujících předmětů:
Zlatý náramek Lv. 22 (10%);
Zdobený zlatý náramek (17%);
Bronzové boty Lv. 39 (10%);
Bronzové fénické boty Lv. 75 (15%);
Biologický úkol Lv. 100 (10%).
Jako unikátní bonus lze osadit do: Náušnic 5%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Odolnost proti magii je obranný PvP bonus, který snižuje poškození kouzly BM sury, obou typů šamanů a také Jedovatým oblakem ninji (boj zblízka).
 V PvM nemá tento bonus podle mých informací žádné využití.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Brnění 15% (kromě brnění Lv. 70);
Náramku 15%;
Přilby 15%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Odolnost proti ohni je v současnosti nefunkční bonus!
Rovnocenné bonusy jako vrozené vlastnosti předmětů:
Bambusové boty Lv. 9 (10%);
Dřevěný náhrdelník Lv. 1 (10%);
Zdobený dřevěný náhrdelník Lv. 110 (20%).
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Brnění 15%;
Náramku 15%;
Přilby 15%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Odolnost proti poškození schopností je bonus, který zvyšuje Vaši odolnost proti všem kouzlům (fyzickým i magickým).
 Tento bonus funguje i v PvM proti některým bossům útočícím kouzly, nebo příšerám v Kerindoru. Pokud máte další informace o použití tohoto bonusu v PvM, neváhejte a napište mi .
 Tento bonus je jedinou známou obranou proti škodě způsobené schopností  Zrušit kouzlo zbraňového sury.
Rovnocenné bonusy:
Vrozený bonus brnění Shell Lv. 105 (8%);
 Náramek z dračích kostí (30%).
---------------------------------------------------------------------------------------------
Odolnost proti šípům je bonus snižující poškození vystřelenými šípy. V PvP se jedná o:
Všechny šípy vystřelené z luku,
Všechna kouzla dálkového ninji.
v PvM pak o:
Poškození od mobů, útočících lukem (např. lukostřelec démonů, lukostřelkyně bílé přísahy, dryáda, nebeský lukostřelec Zin, ...).
 Pozor! Existují 2 bonusy s různou funkcí, ale stejným názvem. První z nich (vrozený bonus bot Lv. 29 a 65 a náhrdelníku Lv. 22) je určen především na PvM, protože nesnižuje část útoku danou bonusy "Silný proti ...". V PvP tedy vliv má, ale je mnohem nižší, než je na předmětu uvedeno. Druhý bonus (všechny ostatní předměty) je stejně účinný v PvM jako v PvP .
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Brnění 15%;
Bot 15%;
Náhrdelníku 15%;
Náušnic 15%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Odolnost proti větru (dříve Šance na obranu sesílaných kouzel) je v současnosti nefunkční bonus!
Rovnocenné bonusy jako vrozené vlastnosti předmětů:
Boty se zlatou ozdobou Lv. 23 (10%);
Stříbrný náhrdelník Lv. 15 (10%);
Zdobený stříbrný náhrdelník Lv. 110 (20%).
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Brnění 15%;
Náramku 15%;
Přilby 15%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ochrana proti bezvědomí (alias antistun) je bonus, snižující šanci na omráčení od protivníka. Přesná hodnota není známa, ale pohybuje se okolo 85%. Jedná se jak o omráčení kouzlem (Pádit, Rána mečem, Dupnutí, Zaříkat blesk, Jedovatý šíp), tak o omráčení tělesným útokem (bonus v botách, náhrdelník, zbrani).
 Pro správnou funkčnost je někdy potřeba nasadit štít s tímto bonusem jako poslední část výbavy!
Jako unikátní bonus lze osadit do: Štítu.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ochrana proti zpomalení (alias antislow) je bonus, snižující šanci na zpomalení od protivníka. Přesná hodnota není známa, ale pohybuje se okolo 85%. Jedná se jak o zpomalení kouzlem Rána ducha u BM sury, tak o zpomalení tělesným útokem (bonus v botách a zbrani).
 Pro správnou funkčnost je někdy potřeba nasadit štít s tímto bonusem jako poslední část výbavy!
Jako unikátní bonus lze osadit do: Štítu.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Šance na obranu proti útokům válečníků (surů, ninjů, šamanů) je bonus snižující poškození útoky od všech hráčů daného typu. Snižuje jak tělesné poškození, tak fyzická i magická kouzla.
 Výjimkou je Zrušit kouzlo zbraňového sury, které není tímto bonusem nijak ovlivněno.
Korespondující PvP bonus: Šance na obranu proti útokům válečníků 10%.
Rovnocenné bonusy: vrozené bonusy ve štítech Lv. 61.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Šance odvrátit tělesný útok (alias šance na miss) je bonus, který zvyšuje šanci, že se do Vás protivník, útočící tělesným útokem (sekem), netrefí. V praxi je to indikováno červeným nápisem Miss namísto čísla zobrazujícího obdrženou škodu. Toto je jeden z nejdůležitějších PvM bonusů, protože zároveň snižuje i šanci na otravu, omráčení nebo zpomalení způsobené tělesným útokem (většina příšer tak útočí). V PvP je hojně používán proti nebezpečí pronikavých zásahů.
Rovnocenné bonusy:
Vrozené v následujících předmětech:
Císařský štít Lv. 81 (20%);
Brnění Shell Lv. 105 (20%);
Fénické boty Lv. 55 (10%);
Bronzové fénické boty Lv. 75 (15%).
 Kámen vyhýbání +6 (15%).
 Bonus můžete použít jako částečnou ochranu před průniky tělesným útokem v PvP.
Jako unikátní bonus lze osadit do: Štítu 15% (kromě Císařského štítu Lv. 81).
---------------------------------------------------------------------------------------------
Šance vyhnout se šípům (alias miss na šípy) je bonus, který zvyšuje šanci, že se do Vás protivník, útočící šípem, netrefí. Vhodný je především pro PvM na nižším levelu (do 100), kdy existuje velké množství příšer, útočících tímto způsobem. V praxi je to indikováno červeným nápisem Miss namísto čísla zobrazujícího obdrženou škodu.
 Pozor! Bonus se nevztahuje na kouzla dálkového ninji.
 Bonus můžete použít jako částečnou ochranu před průniky šípy v PvP.
Rovnocenné bonusy:
Vrozené bonusy následujících předmětů:
Střevíce Nimbus Lv. 51 (10%);
Zlaté boty Nimbus Lv. 70 (15%);
Zdobený zlatý náhrdelník Lv. 110 (20%).
 Kámen schýlení +6 (15%);
 Strach, schopnost zbraňového sury (37%).
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Bot 15% (kromě bot Lv. 51 a 70);
Přilby 15%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
 Ostatní:
 Inteligence je bonus, který zvyšuje Vaší postavě status INT. Každý bod INT zvyšuje Vaší postavě Útok magií o 2 a také Max. MB o 20. Inteligence je důležitá především pro sury a šamany, kterým zvyšuje jak sílu kouzel, tak i většiny podpůrných schopností. Zvyšuje také v současné době nefunkční magickou obranu.
 Maximální Inteligence (příp. Síla, Pohyblivost, Životní energie): Status (125) + Zdobené náušnice (25 + 11 rudy) + Zdobený náhrdelník (10 + 4 rudy) + Zbraň (12) + Štít (12) + PvP bonusy (8 x 8) + Velký elixír (15) = 278.
Rovnocenné bonusy:
Vrozené v následujících předmětech:
Zlaté náušnice Lv. 22 (+10);
Zdobené zlaté náušnice Lv. 110 (+25);
Náušnice z bílého zlata Lv. 42 (+12);
Zdobené náušnice z bílého zlata Lv. 110 (+20);
Náušnice z nebeských slz Lv. 54 (+14);
Zdobené náušnice z nebeských slz Lv. 110 (+20);
Perlový náhrdelník Lv. 38 (+4);
Zdobený perlový náhrdelník Lv. 110 (+10).
 Elixír inteligence (L) (+15).
Vliv na celkovou Hodnotu útoku (platí pro SIL a POH 90):
Šaman +1 INT = +0,667 útok;
U ostatních postav status INT Hodnotu útoku neovlivňuje.
Korespondující PvP bonus: Inteligence +8.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Štítu +12;
Zbraně +12.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Max. MB je bonus, který zvyšuje Vaší postavě maximální množství many (MB).
Rovnocenné bonusy:
Vrozené v následujících předmětech:
Nefritové náušnice Lv. 28 (+350);
Zdobené nefritové náušnice Lv. 110 (+2500);
Měděný náramek Lv. 8 (+180);
Zdobený měděný náramek Lv. 110 (+2500);
Perlový náramek Lv. 38 (+500).
Odměna za splnění biologického úkolu Lv. 105 (+1000);
 Azurový elixír (L) (+1500);
 Kámen magie +6 (+2000);
Vedení, vlastnost Určit mistra schopností (+775).
Korespondující PvP bonus: Max. MB +1000.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Bot +2000;
Brnění +2000
Náhrdelníku +2000;
Náramku +2000.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Max. Vytrvalost (alias Max. VB, Stamina) je bonus, který zvyšuje vaší postavě výdrž v běhu (žlutý ukazatel pod životy a manou). Ovlivňuje jí výhradně status VIT, a to 5 VB za každý bod Vitality. Výdrž se ztrácí vždy zhruba 20 sekund po posledním fyzickém úderu, nebo animaci schopnosti (i naprázdno). Pokud postavu uvedete do klidu, během pár sekund se VB doplní skokově na maximum. Vytrvalost neubývá, pokud za běhu neútočíte. Jestliže se Vaše výdrž sníží na nulu, postava zpomalí z běhu na chůzi, dokud se její VB (asi během 5 sekund) opět nezregenerují. Při chůzi VB nikdy neubývá.
 VB také logicky neubývá při jízdě na koni. Ani kůň ale nepoběží při VB na nule (pokud vám dojdou VB a vy na něj nasednete), vždy je potřeba zhruba 5 sekund počkat na doplnění.
Rovnocenné bonusy vrozené v předmětech:
Nefritové náušnice Lv. 28 (+350);
Zlaté boty Lv. 34 (+800);
Dřevěný náramek Lv. 1 (+500);
Zdobený dřevěný náramek Lv. 110 (+2500).
---------------------------------------------------------------------------------------------
Max. ZB je bonus, který zvyšuje Vaší postavě maximální množství životních bodů (ZB).
Rovnocenné bonusy:
Vrozené v následujících předmětech:
Ebenové náušnice Lv. 33 (+1650);
Zdobené ebenové náušnice Lv. 110 (+2500);
Stříbrný náramek Lv. 15 (+1200);
Zdobený stříbrný náramek Lv. 110 (+2500);
Náramek z bílého zlata Lv. 42 (+1800);
Bodák, meč od Lv. 70 (+1500).
Odměna za splnění biologického úkolu Lv. 105 (+1000);
 Růžový elixír (L) (+1500);
 Kámen vitality +6 (+1000);
 Náhrdelník z tygřích kostí (+1500);
Vedení, vlastnost Určit bojovníka z blízka (+1862).
Korespondující PvP bonus: Max. ZB +750.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Bot +2000;
Brnění +2000 (kromě brnění Shell Lv. 105);
Náhrdelníku +2000;
Náramku +2000.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Obnovení MB je bonus, který zvyšuje rychlost obnovy vašich MB jak automatickou, tak i rychlost doplňování elixíry, bez ohledu na to, jestli jste v klidu, nebo bojujete.
Každá postava v určitých časových intervalech regeneruje určité množství MB, které je přímo úměrné Max. MB. Bonus Obnovení MB tyto intervaly zkracuje o dané procento.
Rovnocenné bonusy vrozené:
Ametystový náramek Lv. 50 (+56%);
Zdobený ametystový náramek Lv. 110 (+86%);
Křišťálový náhrdelník Lv. 46 (+56%);
Zdobený křišťálový náhrdelník Lv. 110 (+86%);
Perlové náušnice Lv. 38 (+28%);
Zdobené perlové náušnice Lv. 110 (+56%).
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Náhrdelníku +30% (některé náhrdelníky mají tento bonus vrozený);
Přilby +30%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Obnovení ZB je bonus, který zvyšuje rychlost obnovy vašich ZB jak automatickou, tak i rychlost doplňování elixíry, bez ohledu na to, jestli jste v klidu, nebo bojujete.
Každá postava v určitých časových intervalech regeneruje určité množství ZB, které je přímo úměrné Max. ZB. Bonus Obnovení ZB tyto intervaly zkracuje o dané procento.
 Pokud je postava otrávena, její automatická obnova ZB ( = bez elixírů) je zastavena.
Rovnocenné bonusy vrozené:
Ametystový náhrdelník Lv. 50 (+56%);
Zdobený ametystový náhrdelník Lv. 110 (+86%);
Křišťálový náramek Lv. 46 (+56%);
Zdobený křišťálový náramek Lv. 110 (+86%);
Náušnice z bílého zlata Lv. 42 (+28%);
Zdobené náušnice z bílého zlata Lv. 110 (+56%).
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Náhrdelníku +30% (některé náhrdelníky mají tento bonus vrozený);
Přilby +30%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
 Pohyblivost je bonus, který zvyšuje Vaší postavě status POH. Skrze pohyblivost se zvedá vlastnost - Hodnota vyhnutí, která snižuje všechny druhy útoků. Ještě důležitější je tento status pro ninji, kterým velice výrazně zvedá hodnotu útoku a tím i sílu kouzel.
 Hodnota vyhnutí se prudce zvyšuje zhruba do 90 POH, poté je její nárůst o poznání pomalejší.
 Maximální dosažitelná hodnota 288 (viz Inteligence).
Rovnocenné bonusy:
Vrozené v následujících předmětech:
Dřevěné náušnice Lv. 1 (+10);
Zdobené dřevěné náušnice Lv. 110 (+25);
Nefritové náušnice Lv. 28 (+12);
Zdobené nefritové náušnice Lv. 110 (+20);
Křišťálové náušnice Lv. 46 (+14);
Zdobené křišťálové náušnice Lv. 110 (+20);
Nefritový náhrdelník Lv. 28 (+4);
Zdobený nefritový náhrdelník Lv. 110 (+10).
 Grilovaný perlín ostrobřichý (+10);
 Elixír pohyblivosti (L) (+15).
Vliv na celkovou Hodnotu útoku (platí pro INT a SIL 90):
Válečník +1 POH = +0,444 útok;
Sura +1 POH = +0,444 útok;
Ninja +1 POH = +0,889 útok;
Šaman +1 POH = +0,444 útok.
Korespondující PvP bonus: Pohyblivost +8.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Štítu +12;
Zbraně +12.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Poškození je absorbováno MB (alias absorpce MB, sání MB) je bonus, který způsobí, že část přímého tělesného poškození (většinou meteoru, nebo mobovi) doplní vaše MB. Uvedeme si příklad: Vaše poškození nestvůře je 1000, Vaše absorpce MB je 10% v jednom předmětu. Každou ranou máte 10% šanci, že se Vám obnoví (přibude) 100 MB. Z výše popsaného je patrné, že tento bonus se hodí hlavně do situací, kdy je kolem vás mnoho příšer, MB se pak doplňuje rychleji. V praxi je tak při vysoké absorpci možné bojovat zcela bez použití modrých elixírů (PvM).
 Přesný výpočet není zcela jasný, ale např. "Poškození 5% je absorbováno MB" zřejmě znamená, že máte 5% šanci na absorpci 5% zranění do MB.
 Výpočet absorbovaného MB probíhá vždy pouze ze základního poškození. Je ignorován kritik i průnik!
Rovnocenný bonus je součástí Zdobeného perlového náramku Lv. 110 (13%).
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Brnění 10%;
Náhrdelníku 10%;
Přilby 10%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Poškození je absorbováno ZB (alias absorpce ZB, sání ZB) je bonus, který způsobí, že část přímého tělesného poškození (většinou meteoru, nebo mobovi) doplní vaše ZB. Uvedeme si příklad: Vaše poškození mobovi je 1000, Vaše absorpce ZB je 10% v jednom předmětu. Každou ranou máte 10% šanci, že se Vám obnoví (přibude) 100 ZB. Z výše popsaného je patrné, že tento bonus se hodí hlavně do situací, kdy je kolem Vás hodně mobů, takže se ZB doplňuje velice rychle. V praxi je tak možné získat převahu nad hordami mobů, které by Vás jinak za pár sekund zabily.
 Přesný výpočet není zcela jasný, ale např. "Poškození 5% je absorbováno ZB" zřejmě znamená, že máte 5% šanci na absorpci 5% zranění do ZB.
 Tento bonus se liší od bonusu "Poškození 13% bylo přidání k Tvým ZB" u  Začarované čepele (stupeň P) zbraňového sury! U čepele znamená bonus jistotu absorpce ZB o velikosti 13% z každého tělesného útoku, zatímco v předmětech pouze šanci.
 Výpočet absorbovaného MB probíhá vždy pouze ze základního poškození. Je ignorován kritik i průnik!
Rovnocenný bonus je součástí předmětu Zdobený náramek z bílého zlata Lv. 110 (13%).
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Brnění 10%;
Náramku 10%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Rychlost kouzla je bonus, který zkracuje dobu nabíjení všech kouzel a schopností. Příklad: Doba nabíjení kouzla Tmavý kámen je 24 sekund (při rychlosti kouzel 100). Pokud osadíme do zbraně Kámen návratu +6 (+40%), rychlost nabíjení kouzla se zkrátí na necelých 18 sekund (100 / 140 * 24 = 17,86).
Rovnocenné bonusy:
Vrozený bonusy v následujících předmětech:
Boty extáze Lv. 47 (10%);
Kožené boty extáze Lv. 65 (15%);
Vějíř extáze Lv. 70 (25%);
Náhrdelníky Lv. 1-22 (20%);
Náhrdelníky Lv. 28-42 (22%);
Náhrdelníky Lv. 46-54 (24%);
Náhrdelníky Lv. 110 (33%).
 Běžet, schopnost šamana léčitele (44%);
 Kámen návratu +6 (40%);
 Hnědý elixír (L) (+30%).
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Brnění +20%;
Zbraně +20%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
 Rychlost pohybu je bonus, který zvyšuje Vaší postavě okamžitou rychlost pohybu.
 Nejvyšší využitelná rychlost pohybu je 230, protože od rychlosti 200 už nedojde k žádnému viditelnému zrychlení a 30 bodů je navíc pro vykrytí případného zpomalení.
 Jednou z možností zrychlení je aktivace kouzla Pádit tělesného válečníka a poté změna směru běhu (zrychlíte pouze na několik sekund). Obdobný trik lze použít s kouzlem Dupnutí koně u válečného koně (MH).
 V brněních Lv. 9 až 70 a všech štítech jsou vrozené bonusy, snižující rychlost pohybu.
Rovnocenné bonusy:
Vrozené v následujících předmětech:
Boty Lv. 1 až 23 (15%);
Boty Lv. 29 až 43 (20%);
Boty Lv. 47 až 80 (25%).
 Kámen spěchu +6 (+55%);
 Fialový elixír (L) (+30%);
 Grilovaný kapr (+20);
 Běžet, schopnost šamana léčitele (+48%);
 Bojové zuření, schopnost tělesného válečníka (+25%);
 Našlapování polehoučku ninji na dálku (+75%).
Korespondující PvP bonus: Rychlost pohybu 12%.
Jako unikátní bonus lze osadit do: Náušnic 20%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Rychlost útoku (alias rychlost sekání) je bonus, který zvyšuje Vaši rychlost útoku, nebo, chcete-li, počet úderů za minutu. Bonus se vztahuje jak na sekání ze země, tak z koně a také na rychlost útoku v proměně, to vše bez ohledu na použitou zbraň.
 Pozor! Postavy šamanů/-ek obsahují chybu, která způsobuje, že při sekání z koně a rychlosti útoku 145 a více dochází k vynechávání některých úderů. Pokud máte tento problém při ničení meteorů, lze jej dočasně vyřešit dupnutím koně při označeném meteoru, postava se pak dostane opticky "do meteoru" a rány už nevynechávají.
Rovnocenné bonusy:
Vrozené v následujících předmětech:
Náramky Lv. 1-22 (5%);
Náramky Lv. 28-42 (7%);
Náramky Lv. 46-54 (10%);
Náramky Lv. 110 (16%).
Odměna za biologický úkol Lv. 40 (+5%);
Odměna za biologický úkol Lv. 80 (+6%);
Vrozené bonusy všech zbraní;
 Bojové zuření, schopnost tělesného válečníka (+62%);
 Grilovaný amur bílý (+20%);
 Zelený elixír (L) (+30%);
Vedení, vlastnost Určit zuřivce (+7%).
Korespondující PvP bonus: Rychlost útoku +5%.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Bot +8%;
Přilby +8%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
 Síla je bonus, který zvyšuje Vaší postavě status SIL. Každý bod síly zvedne Vaší postavě Hodnotu útoku. Síla je zvláště důležitá pro válečníky, protože jim zlepšuje podpůrná kouzla (Aura meče a Silné tělo).
 Maximální dosažitelná hodnota 288 (viz Inteligence).
Rovnocenné bonusy:
Vrozené v následujících předmětech:
Měděné náušnice Lv. 8 (+10);
Zdobené měděné náušnice Lv. 110 (+25);
Ebenové náušnice Lv. 33 (+12);
Zdobené ebenové náušnice Lv. 110 (+20);
Náhrdelník z bílého zlata Lv. 42 (+4);
Zdobený náhrdelník z bílého zlata Lv. 110 (+10).
 Grilovaný úhoř (+10);
 Elixír síly (L) (+15).
Vliv na celkovou Hodnotu útoku (platí pro INT a POH 90):
Válečník +1 SIL = +2 útok;
Sura +1 SIL = +2 útok;
Ninja +1 SIL = +1,333 útok;
Šaman +1 SIL = +1,333 útok.
Korespondující PvP bonus: Síla +8.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Štítu +12;
Zbraně +12.
---------------------------------------------------------------------------------------------
 Šance na bezvědomí (alias šance na omráčení, šance na stun) existuje ve dvou základních podobách:
Jako bonus ve zbrani, botách a náhrdelníku zvyšující Vaši šanci omráčit protivníka (pouze tělesným útokem). Omráčený protivník nemůže po dobu asi 1,5 sekundy doplňovat životy, kouzlit, sekat, ani provádět jakoukoliv další činnost. Proti tomuto bonusu se lze chránit bonusy Šance odvrátit tělesný útok, Šance vyhnout se šípům (vždy jen jedním z nich podle povahy útoku) a samozřejmě také Ochrana proti omráčení ve štítu.
Jako vrozená vlastnost některých kouzel, čili šance, kromě poškození ZB protivníka, jej ještě omráčit. Jsou to:
Pádit, u kterého je 100% šance na omráčení hned od stupně 1,
Rána mečem, u které je tato šance rovněž od začátku stoprocentní (navzdory popisu kouzla),
Otrávený šíp, taktéž 100% šance na omráčení už od stupně 1,
Dupnutí, kde je šance na omráčení mezi 10% (stupeň 1) a 30% (stupeň P),
Zaříkat blesk, kde je tato šance mezi 5% (stupeň 1) a 25% (stupeň P).
 Proti těmto vlastnostem kouzel se dá bránit výhradně bonusem Ochrana proti omráčení ve štítu!
 Právě posledních dvou jmenovaných (dupnutí a zaříkat blesk) se týká jedna velice zajímavá vlastnost hry, a sice tzv. minutový stun. Jestliže vezmete do skupiny hráče s jedním z těchto dvou kouzel a přes schopnost Vedení mu přidělíte Určit blokátora (trvání kouzel), dosáhnete toho, že každý jeho stun nepříteli bude trvat o 61 sekund déle.
 Omráčení vám může také vyléčit šaman léčitel pomocí schopnosti Ošetřit. Sám sobě logicky ne .
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Bot 8%;
Náhrdelníku 8%;
Zbraně 8%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Šance na bonus BZK (alias bonus EXP) je bonus, který zvyšuje šanci na zisk bonusových zkušeností z každého monstra.
 Přesná velikost tohoto bonusu není známa, jisté je, že efektivita tohoto bonusu roste s počtem příšer, takže se zřejmě jedná o nějaké pevně dané množství (nebo určené relativně k levelu postavy/monstra).
 Tento bonus se liší od  Prstenu zkušeností, který na rozdíl od něj dává 50% bonus ke každé zabité příšeře / zničenému meteoru. Obdobně je to s bonusy z války říší.
Rovnocenný bonus je vrozený v následujících předmětech:
Modrý dračí luk Lv. 70 (20%);
Nefritové boty (5%);
Boty nefritového ptáka (10%).
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Bot 20%;
Náhrdelníku 20%;
Štítu 20%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
 Šance na pronikavý zásah (alias průnik) je bonus, zvyšující Vaši šanci na pronikavý zásah (jak tělesným útokem, tak kouzlem). Pronikavý zásah funguje tak, že se k Vašemu běžnému poškození přičte na konci soupeřova obrana, výsledek je pak odečten ze soupeřových ZB. Příklad: Útočíte na nepřítele, váš běžný zásah je 200, soupeř má obranu 800. Výsledné poškození průnikem bude 200 + 800 = 1000. Z tohoto vyplývá, že pronikavý zásah bude mít význam hlavně tehdy, pokud má soupeř vysokou obranu na vaši zbraň, případně vysokou klasickou obranu, tedy především v PvP. Ještě ten samý příklad, tentokrát společně s kritickým zásahem: (200 x 2) + 800 = 1200.
Obrana proti průniku:
Bonus Šance odvrátit tělesný útok (pouze pokud se jedná o útok tělesný);
Bonus Šance vyhnout se šípům (pouze pokud se jedná o útok šípem);
 Náhrdelník z dračích kostí (snížení velikosti průniků o 15%);
 Temná Ochrana, schopnost BM sury (snížení průniků o <33,3%).
Ostatní schopnosti a bonusy jsou proti pronikavému zásahu neúčinné.
 Pozor! Jak už bylo vysvětleno, pronikavý zásah se skládá ze dvou složek, soupeřovy obrany a vašeho poškození. Na první složku se žádné, kromě výše zmíněných bonusů nevztahují, ale na složku druhou se logicky vztahují úplně všechny běžné obranné (obrana mečem, biolog, hodnota vyhnutí) i útočné (silný proti, průměrná škoda, hodnota útoku). Proto je dobré nespoléhat jen na samotný průnik a zvednout i např. průměrnou škodu.
 Pronikavý zásah kouzlem je možný, ale jeho četnost neodpovídá vaší šanci na pronikavý zásah, je o poznání nižší. Při průniku kouzlem se také k zásahu přičítá obrana (i u magických kouzel).
 Ač jsou se v praxi velice podobné, nejedná se o Šanci na pronikavý zásah u kouzla Rána prstem zbraňového sury.
Rovnocenné bonusy:
Vrozený bonusy následujících předmětů:
Náhrdelník z nebeských slz Lv. 54 (20%);
Zdobený náhrdelník z nebeských slz Lv. 110 (26%);
 Pronikavý boj (+20%), který lze získat ze Šperkovnic;
 Žlutý elixír (L) (+20%);
 Kámen průniku +6 (15%).
Korespondující PvP bonus: 8% šance na pronikavý zásah.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Náhrdelníku 10% (některé náhrdelníky mají tento bonus vrozený);
Náramku 10%;
Zbraně 10%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
 Šance na kritický zásah (alias kritik) je bonus, zvyšující šanci na dvojnásobné poškození, oproti běžnému. Příklad: vaše běžná škoda soupeři je 600, kritickým zásahem uberete 600 x 2 = 1200.
 Kritický zásah je velmi účinný hlavně v PvM, protože příšery většinou nemají vysokou obranu. Pokud máte buff Pomoc draka od dračího šamana, je snadné dosáhnout 100%ní šance na kritický útok (platí pouze pro tělesný útok (sek), příp. výstřel šípu). Další zvyšování už pak nemá význam.
 Kritický zásah kouzlem je možný, ale jeho četnost neodpovídá vaší šanci na kritický zásah, je o poznání nižší. V současné době není možné dosáhnout 100% šance na kritický zásah kouzlem.
Rovnocenné bonusy:
Vrozené bonusy následujících předmětů:
Náramek z nebeských slz Lv. 54 (10%);
Zdobený náramek z nebeských slz (16%);
Náušnice z nebeských slz Lv. 54 (5%);
Zdobené náušnice z nebeských slz Lv. 110 (10%).
 Pomoc draka, schopnost dračího šamana;
 Kritický boj (+20%), který lze získat ze Šperkovnic;
 Oranžový elixír (L) (+20%);
 Kámen smrt. rány +6 (15%).
Korespondující PvP bonus: 8% šance na kritický zásah.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Bot 10%;
Náhrdelníku 10%;
Zbraně 10%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
 Šance na otrávení (alias otrava) je bonus, který zvyšuje šanci na otravu protivníka (ten může být maximálně o 7 levelů vyšší). Efekt otrávení se projeví zeleným oblakem kolem otrávené postavy. Trvá zhruba 30 sekund, během této doby je zastavena regenerace ZB a protivníkovi je postupně ze ZB ubráno 10x 5% Max. ZB. Pokud máte tedy např. Max. ZB 16000, bude Vám otrava ubírat 10x 800 ZB, dokud nezmizí. Se stoupajícím rozdílem levelů protivníka a vašeho šance na otrávení prudce klesá, až na rozdílu 8 levelů zcela zmizí. Existuje ve dvou základních variantách:
Jako bonus ve zbrani a přilbě zvyšující Vaši šanci otrávit protivníka tělesným útokem,
Jako vrozená vlastnost následujících kouzel:
Otrávený šíp (100%);
Jedovatý oblak (50%);
Víření kordů - (~50%, psáno chybně 6%).
Co se týče obrany, u přímého tělesného útoku je možno použít Šanci odvrátit tělesný útok. Jinak se nelze samotné otravě vyhnout, lze ale snížit její účinky a to bonusem Odolnost proti jedu.
 Otrava může být vyléčena buffem Ošetřit od šamana léčitele.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Přilby 8%;
Zbraně 8%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
 Šance na zpomalení je bonus, který zvyšuje šanci na zpomalení protivníka. Efekt zpomalení trvá asi 20 sekund a po tuto dobu sníží protivníkovu rychlost pohybu o 30. Existuje ve dvou základních podobách:
Jako bonus ve zbrani a botách zvyšující Vaši šanci zpomalit protivníka tělesným útokem (lze se bránit Šancí odvrátit tělesný útok, viz Šance na omráčení),
Jako vrozená vlastnost kouzla Rána ducha (70,8%).
 Proti zpomalení kouzlem se dá bránit výhradně bonusem Ochrana proti zpomalení ve štítu!
 Zpomalení může být vyléčeno buffem Ošetřit od šamana léčitele.
 V PvM má tento bonus speciální funkci! Jestliže se vám podaří zpomalit meteor, po dobu zpomalení nebude sesílat žádné vlny nepřátel. Toto se hodí například u Sentinelu, nebo tehdy, pokud Vám jde výhradně o drop z meteoru, nikoli z příšer.
 Pozor! V předchozí radě je malá výjimka. Meteory Lv. 85 a 90 při zpomalení většinou také nesesílají vlny nepřátel, může se ale stát, že se u meteoru naopak objeví boss - Obrovský strom duchů. Díky velkému dropu (truhla, spousta yangů a někdy kámen duše) je tento boss vyhledávaným protivníkem a zpomalení je jediný způsob, jak tohoto bosse u meteoru vyvolat.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Bot 8%;
Zbraně 8%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Šance, nechat dvojnásobně spadnout předměty (alias bonus drop) je bonus, který zvyšuje šanci na to, že k předmětu, který dropnete z příšery, vám vypadne ještě jeden navíc. Jinými slovy, v daném procentu případů budete mít z této příšery dvojitý drop.
 Bonus nefunguje jako  Zlodějská rukavice, nezvyšuje šanci na drop!
 Druhý "bonusový" předmět, který vypadne, je zřejmě součástí tzv. alternativního dropu (krmivo pro koně, pergameny, elixíry, zbraně 65+0, ...).
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Náramku 20%;
Náušnic 20%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Šance obnovit MB je bonus, jehož funkce se shoduje s bonusem Poškození je absorbováno MB.
 Vzhledem k příliš nízkému procentu nelze spolehlivě otestovat analogii s absorpcí. Pokud máte někdo bližší informace, pište .
Bonus vrozený v:
Nefritový náramek Lv. 28 (5%);
Zdobený nefritový náramek Lv. 110 (16%).
---------------------------------------------------------------------------------------------
Šance obnovit ZB je bonus, jehož funkce se shoduje s bonusem Poškození je absorbováno ZB.
 Vzhledem k příliš nízkému procentu nelze spolehlivě otestovat analogii s absorpcí. Pokud máte někdo bližší informace, pište .
Bonus vrozený v:
Ebenový náramek Lv. 33 (5%);
Zdobený ebenový náramek Lv. 110 (16%).
---------------------------------------------------------------------------------------------
 Šance odrazit přímý tělesný útok (alias reflektace) je bonus, který umožňuje odrazit část přímého tělesného útoku (seku) zpět na útočníka (ať už se jedná o hráče, nebo příšeru). Velikost odražené škody je určena součtem těchto bonusů. Příklad: Nepřítel vám udělí poškození 1500, vaše reflektace činí celkem 90% (70% Zrcadlit + 20% bonus v císařském štítu), soupeři se vrátí zpět poškození 1350 (1500 x 0,9 = 1350). Reflektace může dosahovat i hodnot vysoko nad 100%.
 Výpočet reflektovaného poškození probíhá vždy pouze ze základního poškození. Je ignorován kritik i průnik. V praxi to znamená, že pokud reflektujete soupeři z normálního seku 2000 např. 1500 (75%), budete mu reflektovat 1500 i z kritiku a průniku.
 Výsledná velikost reflektace je vždy rovna součtu všech těchto bonusů.
 Samotnému reflektovanému poškození se ze strany protivníka nelze nijak vyhnout, ani jej snížit.
Rovnocenné bonusy:
Vrozený bonus Císařského štítu Lv. 81 (20%)
 Zrcadlit, schopnost dračího šamana;
 Začarované brnění, schopnost zbraňového sury.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Brnění 15%;
Štítu 15% (kromě Císařského štítu Lv. 81).
---------------------------------------------------------------------------------------------
Šance převzít soupeřovy MB (alias krádež MB) je bonus, který zvyšuje šanci odebrat ze soupeřových MB 50 bodů. Šance se týká výhradně přímého tělesného poškození.
 Pozor! Bonus Vám žádné MB nepřidává.
 Krádež MB funguje logicky jen u hráčů, příšery nemají žádné MB
Rovnocenný bonus je i u Čepele démonů (zbraň pro sury Lv. 70), zde je 25% šance ukrást soupeři 50 MB.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Náhrdelníku 10%;
Náramku 10%;
Náušnic 10%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Šance pustit dvojnásobek Yangů (alias bonus Yang) je bonus, který zvyšuje šanci na zisk dvojnásobného množství yangů. Pro příklad: bez bonusu Vám vypadnou Yangy ze 40 příšer ze 100, s bonusem 20% pustit dvojnásobek Yang vypadne ze 48 příšer, s 60% z 64 příšer.
 Bonus neovlivňuje velikost vypadnutých Yangů (množství na 1 kupičce).
 Tento bonus se liší od toho, dostupného např. v balíčku Bronze Premium v Item Shopu. Ten totiž zdvojnásobuje množství vypadnutých yangů (např. místo 10k vám vypadne z jedné příšery 20k).
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Bot 20%;
Náhrdelníku 20%;
Štítu 20%.
---------------------------------------------------------------------------------------------
 Životní energie (alias Vitalita) je bonus, který zvyšuje Vaší postavě status VIT. Každý bod Životní energie zvedne postavě obranu o 1, Max. ZB o 40 a Vytrvalost o 5 bodů. Také mírně (každý třetí bod o 1) zvyšuje Obranu magií (která je v současné době nefunkční).
 Maximální dosažitelná hodnota 278 (viz Inteligence).
Rovnocenné bonusy:
Vrozené v následujících předmětech:
Stříbrné náušnice Lv. 15 (+10);
Zdobené stříbrné náušnice Lv. 110 (+25);
Perlové náušnice Lv. 38 (+12);
Zdobené perlové náušnice Lv. 110 (+20);
Ametystové náušnice Lv. 50 (+14);
Zdobené ametystové náušnice Lv. 110 (+20);
Ebenový náhrdelník Lv. 33 (+4);
Zdobený ebenový náhrdelník Lv. 110 (+10).
 Elixír vitality (L) (+15).
Korespondující PvP bonus: Životní energie +8.
Jako unikátní bonus lze osadit do:
Štítu +12;
Zbraně +12.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Zdroje: https://wiki.metin2.de/, https://m2.sindicate.cz/, vlastní zkušenost.
Poslední změny: 14.10.2011 Úprava max. průměrné škody. Návod nyní považuji za finální, úpravy max. 1x týdně.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Pokud byste našli jakoukoliv chybu, nedostatek, nebo chtěli cokoliv doplnit, prosím napište mi , nebo . Děkuji za trpělivost, přeji hodně úspěchů a spoustu chuti do hry .